Celebrita tvrdí: Open space je příšerný nápad

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Pomůžeme vám najít zaměstnance

Nezáleží koho hledáte. Uděláme úžasnou náborovou kampaň i pro vaši firmu.  Kontaktujte nás

Většina lidí otevřené kanceláře nenávidí, tak proč je tolik firem stále preferuje? Na to je jednoduchá odpověď.

David Heinemeier Hansson je svým způsobem celebrita. Internetový podnikatel, který provozuje Basecamp.com. Programátor a autor webového frameworku Ruby on Rails. Automobilový závodník. Spisovatel, který vydal několik knih. A také člověk, který se nebojí říct svoje názory pěkně bez obalu.

Tentokrát se opřel do open space. A přináší silné argumenty proti práci v otevřených prostorách. Jako hlavní nevýhody uvádí:

  • Horší týmová spolupráce
  • Časté vyrušování
  • Stres
  • Zhoršení kvality práce
  • Menší radost z práce

Většina lidí nesnáší open space kanceláře

Podle autora většina lidí tento typ pracovního prostoru nemá vůbec ráda. Přesto v něm musí pracovat. A to jen díky rozhodnutí managementu, který má tu moc lidem diktovat kde mají sedět.

Vedení open space miluje

Proč se u vedoucích pracovníků těší velké, společné kanceláře takové oblibě? David tvrdí, že to prostě vypadá dobře, když je mohou předvádět investorům, když se dělají fotky, které ukazují "báječnou atmosféru" ve firmě a také, že je to perfektní prostředí pro rozhovory s novináři.

Open space zhoršuje spolupráci

Navzdory tomu, co tvrdí zastánci open spaců, autor dokládá, že mnoho studií opakovaně dokazuje, že spolupráci mezi zaměstnanci nezlepšují. Naopak, vedou ke zhoršení, protože lidé se snaží odstínit od hluku a vyrušování. Aby se mohli soustředit, nasazují si sluchátka a místo rychlé, verbální komunikace, se uchylují k emailu a různým komunikátorům. Význam společně sdíleného prostoru pak zcela zaniká.

Snížení kreativity

Autor ze své vlastní zkušenosti ve firmách, které praktikovaly open space, dokládá, že by v těchto prostorách nebyl nikdy schopen vytvořit software, který vytvořil později a který mu přinesl slávu (i peníze).

Nejhorší možná kombinace

Pokud otevřené prostory sdílí lidé z různých oddělení, jedná se údajně o nejhorší možnou kombinaci, která neprospívá nikomu. Je to tím, že každá profese má jiné potřeby související s koncentrací, ale i způsobem komunikace. Dejte dohromady obchodníky, administrativu a programátory a máte zaděláno na pořádný problém.

Řešení

A jak to funguje v jeho vlastní firmě? Možná vás překvapí, že mají otevřený prostor. Ale také mají místnosti pro ty, kteří chtějí soukromí. A hlavně, většina zaměstnanců pracuje vzdáleně. V kanceláří jich bývá méně než pět. Tam ponorková nemoc opravdu nehrozí. ;)

Hej, už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Ano, někdo tomu říká i Employer Branding. My ale dáváme přednost jednoduchému označení, které vyjadřuje to, co pro naše zákazníky děláme - Chytrý nábor.

Kontaktujte nás ještě dnes a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz