Chytrý HR marketing 2: Oslovujte jen své ideální uchazeče

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Pomůžeme vám najít zaměstnance

Nezáleží koho hledáte. Uděláme úžasnou náborovou kampaň i pro vaši firmu.  Kontaktujte nás

Náborový marketing vám připomene, že honit mnoho zajíců znamená myslivcovu smrt.

Co je cílová skupina

Cílová skupina zahrnuje nejvhodnější kandidáty na konkrétní pracovní pozici. A oni jsou také ti, které je třeba kontaktovat ve výběrovém řízení jako první. Bohužel ne každý personalista či šéf firmy takto uvažuje a plýtvá pak časem i financemi na oslovení nesprávných lidí.

Méně je skoro vždy více

V náborovém marketingu (a ani v životě) není výhra mít e-mailovou schránku zahlcenou ohlasy. Důležitější je najít v ní dostatek vhodných. Snaha získat maximum reakcí svědčí o nesprávném využití náborového marketingu a nakonec vám přinese akorát spoustu práce s náborem, jeho nejistý výsledek a zvýšené riziko fluktuace.

Než začnete přemýšlet o náborové kampani…

Ujasněte si, koho chcete oslovit. V marketingu mluvíme o cílové skupině, v náborovém marketingu o ideálních uchazečích. Při rozhodování, koho mezi ně zařadíte, nezapomeňte na následující pravidla. A hlavně - mluvte na ně „po jejich“.

1. Cílová skupina „všichni“ neexistuje

Bylo by skvělé, kdybyste mohli používat při obsazování pozic stále stejný mustr. Jenže junioři, senioři, manažeři, dělníci, bílé límečky a další typy profesí se vzájemně liší svými představami i preferencemi, a proto je také musíte jinak oslovovat.

2. Dobrá kampaň vychází z vaší představy o uchazeči

Zvažte, jak má vypadat ideální kandidát pro danou pozici, a teprve potom spusťte kampaň. Uděláte-li to naopak, riskujete plýtvání energií, časem a financemi.

3. Více pozic znamená více cílových skupin

Obsazujete-li více pozic najednou a máte více profilů ideálních uchazečů, neházejte je do jednoho pytle. Musíte si uvědomit, že pracujete s několika cílovými skupinami.

4. Cílová skupina zahrnuje i lokalitu uchazeče

Pokud hledáte někoho do kanceláře či do továrny v Brně, zaměřte se na zájemce z Brna a okolí. Oslovovat zájemce odjinud by znamenalo zbytečné vyhazování peněz.

Hej, už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Ano, někdo tomu říká i Employer Branding. My ale dáváme přednost jednoduchému označení, které vyjadřuje to, co pro naše zákazníky děláme - Chytrý nábor.

Kontaktujte nás ještě dnes a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz