Chytrý HR marketing 4: Rozhoďte sítě do správných vod

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

HR marketing radí vybrat pouze sociální sítě, jež si oblíbila vaše cílová skupina.

Kdo není na sociální síti, jako by vůbec nebyl. O pravdivosti tohoto rčení už snad nepochybuje žádná firma, natož ta, která se rozhodla aplikovat principy náborového marketingu.

Sociální sítě skvěle fungují jako rychlý interní komunikační prostředek a také dovolují komunikovat s celým pracovním trhem. Umožňují oslovit i tzv. pasivní uchazeče, kteří jsou zaměstnaní a aktuálně tedy práci nehledají, tudíž na běžnou inzerci nereagují.

Jen návnada nestačí

Poměrně rozšířená představa, že stačí založit si firemní profil na Facebooku a rázem vás zavalí žádosti uchazečů, je bohužel jen mýtus. Takhle automaticky a bezpracně to nefunguje. Můžete budovat komunitu příznivců a lidí, kteří vás sledují na sociálních sítích, ale počítejte s tím, že vás to bude stát čas a peníze. Nejste sami, o pozornost uživatelů sociálních sítí dnes soupeří mnoho firem i jednotlivců, což sítě dobře vědí, a proto si za pozornost nechávají dobře zaplatit.

Není síť jako síť

Sociální sítě se od sebe výrazně liší, a to nejen počtem uživatelů. Které byste v náborovém marketingu rozhodně neměli opomenout?

Facebook

U nás i ve světě největší sociální sítí. Uživatelé zde tráví především volný čas a občas i ten pracovní. Facebook nabízí široké možnosti oslovení cílové skupiny včetně placené inzerce.

Instagram

Ideální při hledání uchazečů do 30 let. Primárně vznikl pro použití v mobilních zařízení a uživatelé milují jeho snadné ovládání a vizuální zaměření.

LinkedIn

Profesní sociální síť v pravém slova smyslu. V porovnání s ostatními sociálními sítěmi, ji však uživatelé navštěvují v průměru jen jedenkrát týdně. Velkou výhodou v porovnání s ostatními sítěmi je možnost vyhledávání profilů jednotlivých profesionálů.

Twitter

Založený na sdílení krátkých zpráv, se u nás nejvíce rozšířil mezi lidmi z IT a digitálního marketingu, mezi uživateli však najdete i politiky a novináře. Profily jsou velmi stručné, takže přímé vyhledávání je trochu složitější.

Youtube

Umožňuje sdílet virální videospoty a reklamy, avšak musíte počítat s dlouhodobějším efektem. A pozor na srovnávání sledovanosti videí na Youtube a Facebooku, protože počet zhlédnutí se na obou sítích počítá zcela odlišně.

Už víte, která síť je ta „vaše“? Na začátku je rozumné soustředit se na jednu, maximálně na dvě sítě, a teprve pak přidávat další. Zbytečně byste měli profil na všech, zvlášť pokud se na nich nevyskytuje vaše cílová skupina.

P.S. Pokud potřebujete efektivní náborové kampaně bez starostí, svěřte se raději odborníkům.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.