Chytrý HR marketing 5: Odhalte tajemství 3P

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Uchazeči musí znát: plat, pracovní prostředí a práci.

Lákáte uchazeče na unikátní firemní kulturu, snahu změnit svět k lepšímu nebo na nové sídlo? To vše se počítá, ale realita je taková, že většina lidí pracuje především pro peníze. Proč tedy přibližně 75 procent inzerátů neuvádí výši platu?

Firmy tvrdí, že platy tají před zaměstnanci nebo před konkurencí. Někdy ani samy nevědí, kolik nabídnout, případně podle nich nemá smysl zveřejňovat platové rozmezí, protože rozhodují kandidátovy schopnosti.

Plat nesmí být tabu

Podle pravidel úspěšného náborového marketingu však zveřejnění platu prospívá oběma zúčastněným stranám:

  • Uvedené platové rozmezí naznačuje náročnost pozice.
  • Nižší plat svědčí například o juniorské pozici, vyšší o seniorské.
  • Přihlásí se jen ti uchazeči, které daná pracovní nabídka zajímá po všech stránkách.
  • Výběrové řízení se zkrátí, takže ušetříte čas a peníze.

Informace místo frází

Pracovní prostředí

Kromě výši platu je pro uchazeče důležité, kde a s kým bude pracovat. K často uváděné nabídce „příjemného pracovního prostředí“ lze říci jediné – znáte snad někoho, kdo by chtěl pracovat v nepříjemném pracovním prostředí?

Máte kanceláře ve stylu open space? Uveďte to do nabídky, protože proč zdržovat sebe i uchazeče, který ví, že v open space pracovat nechce?

Nezapomeňte na místo výkonu práce, protože ne vždy je zřejmé ze sídla firmy, zvlášť když má společnost pobočky.

Kolegové

„Mladý a dynamický kolektiv“, „skvělý tým“, „neformální atmosféra“ jsou fráze, jež otázky spíš vyvolávají, než aby na ně odpovídaly.

Co přesně si pod nimi představit? Že si všichni ve firmě tykají? Hrají na chodbě ping-pong? A co když je kandidátovi 40 let a je introvert? Má se začít bát?

Otevřete se uchazečům

Poskytněte uchazeči maximum informací (ideálně také fotky a videa), aby se nemusel domýšlet, co ho čeká, a rozhodnutí nechte na něm.

Náborový marketing vám díky dlouhodobému a průběžnému kontaktu s potenciálními uchazeči pomůže eliminovat riziko naprostého míjení vzájemných představ.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.