Chytrý HR marketing 6: Dejte tomu čas

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Uspěchat výběr toho nejlepšího kandidáta se nevyplácí.

HR marketing funguje stejně jako klasický marketing – jen s tím rozdílem, že jeho hřištěm je trh práce.

Snaží se co nejlépe prodat firmu jako zaměstnavatele, získávat pro ni nejlepší pracovníky na aktuálně volné pozice a dlouhodobě přitahovat talentované jedince.

Česko stále zaostává

V ČR však HR marketing stále nefunguje, jak by mohl a měl. Je to z důvodu jisté "netrpělivosti" zaměstnavatelů a očekávání zázraků do 3 dnů.

Zatímco běžný marketing buduje značku prostřednictvím dlouhodobých strategií, HR marketing se zatím používá jen „nárazově“, v souvislosti s obsazováním právě volných míst.

Což je škoda, protože umí mnohem víc. Ovšem musíte být ochotni si počkat na výsledek.

Nehoňte uchazeče na poslední chvíli

Lákáte uchazeče léta prověřeným, stále stejným způsobem a přitom očekáváte rychlý efekt? Mnohé firmy postupují stejně. Jenže prodáváte-li složitější službu nebo dražší produkt, zákazník potřebuje čas.

Kvalifikovaný zaměstnanec není z kategorie housek na krámě, kterých se denně prodají tisíce. Je to jedinečný odborník, jakého nezískáte hned. Počítejte s tím, že mu budete "prodávat" svoji společnost delší dobu. Koncipujte svoje aktivity jako kontinuální nábor a vezměte v úvahu:

  • výpovědní dobu,
  • čas, který zabere výběrové řízení,
  • lhůtu nutnou pro rozhodnutí kandidáta.
Každá změna chce svůj čas, zejména v tak konzervativním oboru, jakým lidské zdroje bezesporu jsou. Trpělivost přináší růže!

Běžíte maraton, ne krátkou trať

Nespokojujte se jen s uchazeči, kteří se vám sami ozvou, ale využijte nástrojů náborového marketingu pro pátrání po nejlepších kandidátech na trhu.

Proces náboru ve vaší firmě by měl probíhat průběžně a zahrnovat vzájemně propojené činnosti od hledáním talentů až po řízení výkonnosti.

Počítejte s tím, že někdy je to maraton, nikoliv běh na krátkou trať.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz