Chytrý HR marketing 7: Změřte, jak jste dobří

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Co vám přinesla náborová kampaň? Zjistěte, nakolik jste byli (ne)úspěšní.

Jak změřit úspěch

Vymysleli jste úžasnou náborovou kampaň, která vám i kolegům z firmy připadala neodolatelná? Zaujala ale i vaši cílovou skupinu, nebo si jí vytipovaní uchazeči sotva všimli?

Jak známo, měření marketingových aktivit obecně je pro firmy problematické. Naštěstí je tu online HR marketing, jehož efekt změříte snáz.

Data a zase data

Existuje několik způsobů, jak vyhodnotit úspěšnost kampaně. Ti líní (a možná i ti velice zaneprázdnění) se spokojí s údajem o počtu došlých odpovědí. Ne že by toto číslo o ničem nevypovídalo, ale existují i sofistikovanější přístupy.

A nezapomínejme, že při dnešní nízké nezaměstnanosti potřebujeme uchazeče zpracovávat delší dobu.

Jak na to

Chcete-li výkonnost kampaní měřit, abyste je mohli vylepšovat a zlepšit jejich efektivitu, používejte měřící systém. Jedním (ale zdaleka ne jediným) je Google Analytics. Analýzou návštěvnosti a prokliků můžete zjistit:

  • kolik jedinců z cílové skupiny kampaň oslovila,
  • odkud přišli (stát, město),
  • co je nejvíc zaujalo apod.

Poznejte cílovou skupinu

Dozvíte se i jejich věk, pohlaví a zájmy. Ne že by měřící systémy znaly tyto údaje u všech návštěvníků, ale pořád jde o statisticky významný počet na to, aby vám pomohl udělat si jasnou představu o oslovených kandidátech.

Údaje získané z měřícího systému se vám budou hodit i pro plánování kampaní na dalších platformách, které dokáží zvyšovat povědomí o vaší společnosti jako o značce.

Nezájem o výsledky přijde draho

Zjistěte, který způsob měření nejvíce odpovídá vašim potřebám. Každopádně dopad svých kampaní vyhodnocujte, jinak vyhazujete peníze oknem.

A chcete-li ještě zvýšit dosah kampaně, požádejte někoho zkušeného, ať vám s náborem pomůže. Budete mít jistotu, že vaše náborové kampaně oslovují ty správné uchazeče.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.