Co dělat, když náborová kampaň nefunguje

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Kampaň nefunguje? Volte jinou cestu. Předtím si ale nebojte přiznat, co je špatně.

Poučte se z chyb a hlavně si je přiznejte. Nahlas.

Kde nic není, ani čert nebere, takže pokud firma nemá co nabídnout, ani ta nejpromyšlenější kampaň jí nespasí. HR marketing nefunguje jako „přítel na telefonu“, na kterého se obracíte jen v nouzi. Pokud jeho zásady špatně aplikujete, utratíte spoustu peněz, aniž by vám to něco přineslo. Naštěstí se můžete z každé chyby poučit a napravit ji.

Jaké jsou nejčastější důvody, proč kampaně nemají očekávaný efekt?

Oslovujete špatnou cílovou skupinu

Podívejte se na nabídku očima těch, které chcete oslovit. Bývá těžké vžít se do uchazečů a vzít v potaz, nač uslyší, případně vůbec určit cílovou skupinu kampaně. Ale nechcete-li vyhodit peníze oknem, v požadavcích na kandidáty zohledňujte vždy fakta, nikdy pouhou svou domněnku.

Požadavky neodpovídají dovednostem uchazečů.

Opravdu musíte nutně uvádět aktivní znalost angličtiny, i když si uchazeč tak maximálně bude číst z anglické dokumentace? Není škoda, že tak odradíte vhodné kandidáty, kteří se nepřihlásí, ačkoliv by se mohli doučit jazyk po nástupu?

Opravdu rozumíte mladším generacím?

A je skutečně pravda, že mladé lidi po škole zajímá hlavně výše platu a jak se nejrychleji stát šéfem? Možná to tvrdí přátelé vašeho potomka, čerstvého absolventa, ale je nesmysl postavit na názoru pár lidí náborovou kampaň.

Nedostatek expertů na trhu

U mnoha profesí bývá odezva na inzerát nulová, protože všichni potenciální uchazeči práci mají a jinou aktivně nehledají. Tyto tzv. pasivní kandidáty musíte vyhledat a oslovit přímo. O pracovní příležitosti konkurence se sami nezajímají, ale když k nim připluje atraktivní nabídka, možná se nechají přesvědčit ke změně.

A pokud snad marně hledáte horníky v Karlových Varech nebo sklářské dělníky na jižní Moravě, místo výmluvy, že „nejsou lidi“, začněte raději pátrat v jiném regionu.

Nenabízíte nic, co by uchazeče zaujalo

Uchazeči se vám nehrnou, přestože je lákáte na přátelské pracovní prostředí, možnost dalšího vzdělávání, stravenky a služební mobil? Zřejmě je nezajímají nicneříkající fráze a skutečné benefity vidí jinde než vy.

Atraktivní plat je zásadní argument, ale upoutat můžete i charakterem samotné práce a pracovním prostředím.

Takže ruku na srdce: opravdu nemáte co zajímavého nabídnout, anebo jste to zatím jen nevyhmátli? Ať je to tak nebo onak, rádi Vám s náborovým marketing pomůžeme. Stejně, jako pomáháme i dalším firmám. Stačí, když se ozvete.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.