Děláte Employer Branding správně?

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Ještě před několika lety byl Employer Branding takový "dodatek" k recruitmentu. Okrajová disciplína, které nikdo - kromě pár nadšenců do marketingu - nevěnoval pozornost.

Přetočte čas do současnosti a zjistíte, že se vyvinul v komplexní systém, který je nedílnou součástí získávání a udržení talentů.

Aby si nutnost marketingu v HR zaměstnavatelé uvědomili tedy stačilo jen pár let.

Podle našich zkušeností je neméně důležité, aby bylo chápání budování značky zaměstnavatele jednotné, napříč celou firmou. Některé společnosti mají dojem, že Employer Branding je jen krátkodobá reklamní kampaň na Facebooku nebo vylepení plakátků v MHD.

Krátkodobé kampaně určitě mají smysl, ale musí být vždy součástí celkové a dlouhodobé koncepce. Akvizice a retence zaměstnanců je aktivita, která trvá po celou dobu existence firmy.

Na druhou stranu, vyžadují dlouhodobé aktivity náročnější plánování a to typicky znamená zahrnutí více zúčastněných stran. Velmi často se jedná o HR, marketing a hlavně vedení, které by mělo dát takovému projektu svoji plnou podporu.

Z těchto důvodů se proto mnoho firem uchyluje k jednoduší variantě, kdy "testují" jak Employer Branding funguje. K takovému testování se krátkodobé, několikaměsíční náborové kampaně určitě hodí. Představují nízké riziko a náklady nebývají vysoké (v řádech desítek tisíc korun). Zároveň poskytují rychlou zpětnou vazbu, která napoví, které marketingové kanály fungují a které ne.

Výhodou je také rychlá doba realizace a možnost začít okamžitě.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz