Firmy se zbavují starších zaměstnanců. Nebo je to jen náhoda?

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

Praktiky světoznámé technologické firmy IBM se nedávno staly předmětem hned několika soudních sporů v USA. V nich bývalí zaměstnanci firmu obviňují, že se během pár let zbavila až 100 000 zaměstnanců. Důvod? Prý aby vypadala v očích mladší generace víc "cool" a "trendy". Masové propouštění se údajně mělo týkat hlavně starších zaměstnanců. Někteří z nich byli v IBM i více než 20 let.

IBM reagovala prohlášením, ve kterém tvrdí, že firma během posledních 5 let prošla proměnou, která má za cíl přinášet příležitosti s vyšší hodnotou pro svoje klienty. A také, že firma nabírá 50 000 zaměstnanců každý rok.

To je v kontrastu s čísly, které zveřejnil Bloomberg. Ten ve svém článku uvádí, že počet zaměstnanců v IBM je nyní nejnižší za posledních šest let - celkem 350 600 celosvětově. Oproti roku 2013 řady pracovníků prořídly o 19 %.

Samozřejmě že IBM není jediná společnost, která se musí poprat z nařčením, že diskriminuje zaměstnance podle jejich věku. Není určitě ani poslední. Tomu nasvědčuje i bouřlivá diskuze, která se k tomuto tématu strhla na Hacker News, jejichž publikum tvoří hlavně lidé pohybující se v oblasti technologií.

Jeden z diskutujících se například podělil o svoje zkušenosti, kdy pracoval v týmu se staršími kolegy a vypočítává klady této spolupráce:

  • Starší lidé pracují opravdu tvrdě (přežili mnoho organizačních změn, takže asi musí být pro firmu užiteční).
  • Nevyšilují tak často (mají už něco za sebou a nemají potřebu soutěžit s ostatními).
  • Nepanikaří a také nebývají přehnaně nadšení (hodně toho zažili a jsou proto emocionálně stabilnější)
  • Mají spoustu dobrých životních historek (protože je sami prožili).
  • Hodně se od nich dá naučit (a často mají zkušenosti z oblastí, které byste nečekali).

Ne všichni jsou ovšem ze spolupráce se staršími tak nadšeni. Jiný diskutující neváhal na adresu starších kolegů použít výrazy jako "nekompetentní", "dinosauři" nebo "přehnaně kritičtí".

Mnoho lidí v diskuzi se ovšem shodlo, že propouštění starších zaměstnanců nemá na atraktivitu pro mladší generace žádný vliv. Jinými slovy - pokud má vaše firma image "dinosaura", propouštěním se této image nezbavíte. Bude to chtít chytřejší plán. Třeba HR Marketing, kterým zároveň vylepšíte i svůj Employer Branding. Když už jsme u těch buzzwordů. 😉

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz