HR Marketing: Na kreativitě záleží méně, než si myslíte

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

Možná děláte HR Marketing špatně. Víte, kde je chyba?

Pokud se pohybujete v recruitmentu delší dobu, určitě jste se s tím také setkali.

S čím? S názorem, že náborové kampaně musí být kreativní. A že by měly být vtipné, aby uchazeče zaujali. Nebo něčím překvapivé, aby v tom množství ostatních nabídek vynikly.

Bohužel, takový přístup většinou znamená neúspěch.

Problém je v tom, že kreativita se možná dobře prodává ostatním kolegům, kteří chtějí vidět "hezké a inspirativní" kampaně. Ale uchazečům je kreativita ukradená. A mají pro to dobré důvody.

Každý den jsou vystaveni ohromnému počtu reklamních sdělení. Většina z nich se sice netýká nových pracovních příležitostí, ale i tak musí zpracovat ohromné množství informací. A rozhodnout se, čemu věnovat pozornost.

Aby se mohli rozhodnout rychle, potřebují nějaká vodítka. Podle nich určí, co je zajímá a co ne. A právě kreativní kampaně velmi často taková vodítka neposkytují. Není z nich totiž na první pohled jasné, co nabízejí a co mají uživatelé udělat.

Tvůrci takových kampaní se pak často diví, proč je odezva ze strany uchazečů mizivá. Měla by se změnit fotka nebo je lepší použít ilustraci? Nebo snad barvy - bude červená lepší než modrá? A přitom by někdy stačilo tak málo. Totiž přejít rovnou k věci.

Pokud přejdou rovnou k věci - to znamená hlavně srozumitelný text a odpovídající grafiku (foto nebo ilustraci) - usnadní uživatelům jejich rozhodnutí. Ti pak nemusí přemýšlet, co se jim ta kreativní kampaň vlastně snaží říct. A pokud je to zajímá, přečtou si víc nebo na ní kliknou.

Možná namítnete, že pro získání pozornosti uchazečů je potřeba hodně kreativity. Že na "obyčejné" inzeráty nikdo nereaguje. Že jedině náborová kampaň, která je něčím jiná, zvláštní, výjimečná - dokáže strhnout pozornost uchazečů a způsobí, že budete zavaleni životopisy.

Naše zkušenosti a zkušenosti mnoha marketingových expertů ale ukazují, že nejúspěšnější kampaně jsou ty, které jsou jasné a srozumitelné. Velmi často na nich na první pohled není nic speciálního. "Pouze" jasně říkají co nabízí a co má člověk udělat. Prostě pojmenovávají věci pravými jmény.

Jaký si z toho tedy vzít závěr? Kreativita je určitě důležitá, ale nesmí být na úkor srozumitelnosti. Jinak se zbytečně okrádáte o zásah, který by vaše kampaň mohla mít. Jednoduše řečeno, možná kreativita oslní vaše kolegy nebo vedení, ale ve finále přicházíte o uchazeče. A to je přece škoda.

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz