Jak oslovit 99,74 % talentovaných ajťáků? Máme návod!

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Pomůžeme vám najít zaměstnance

Nezáleží koho hledáte. Uděláme úžasnou náborovou kampaň i pro vaši firmu.  Kontaktujte nás

Jak řeší nedostatek technických pracovníků světová technologická firma Stripe? Docela jednoduše - přizpůsobí se reálné situaci.

O práci z domova (remote work nebo home office) se mluví už dlouho. I když není vhodná pro všechny profese, u některých je určitě bez problémů realizovatelná. A někteří zaměstnavatelé tomuto trendu - a přání svých zaměstnanců - alespoň částečně naslouchají.

Mnoho jich začalo nabízet jeden či více dnů na "home office" jako benefit. Bohužel, ani tak to v některých oborech, kde poptávka po talentech výrazně převyšuje nabídku, nestačí.

Některé firmy to řeší rezignací "nikdo se nehlásí, protože nikdo volný na trhu práce není". Jiné zkouší způsoby, jak sloučit více rolí do jedné (např. DevOps). Ale možná, že by stačilo se jen postavit problému čelem a řešit ho tak, jako např. právě Stripe.

Tato firma si přiznala, že absolutní většina talentovaných ajťáků žije mimo místa, kde má Stripe svoje technologická centra. Takže místo toho, aby se uchazeče snažila přesvědčit různými benefity a relokačními balíčky, aby se přestěhovali, nabídla jim něco jiného. Práci na dálku. Protože to je přesně to, čeho si tato skupina cení snad nejvíc.

Firma plánuje tento rok přijmout přes 100 takto vzdáleně pracujících lidí. Popisuje také svůj vývoj, kdy na začátku stála silná víra v to, že skvělých výsledků dosáhne tým jen tehdy, když je fyzicky pohromadě. Postupně se ale ukázalo, že tomu tak není. A určitě k tomu přispěl prudký vývoj technologií, které pomáhají být ve spojení i vzdáleně pracujícím týmům.

Je to jistě odvážný krok, i když zdaleka ne první. Existuje více firem, které praktikují práci na dálku a speciálně v IT sektoru je jejich argument těžko vyvratitelný: Je tak jednoduché kontrolovat práci lidí na technických pozicích. Většinou totiž pracují na konkrétních úkolech a pokud by je nedokončili, ukáže se tato skutečnost velmi rychle. Není proto nutné je nutit k dojíždění do kanceláře jen proto, aby jim manažer mohl koukat do monitoru.

Jedna věc je nabídnout práci z domova, druhá - a mnohem těžší - je dát o tom vědět těm správným lidem. Toho si je společnost Stripe dobře vědoma a proto zahájila svoji náborovou kampaň přesně tam, kde je její cílová skupina. Na internetových stránkách, které čte většina lidí pohybujících se v IT sektoru.

Hej, už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Ano, někdo tomu říká i Employer Branding. My ale dáváme přednost jednoduchému označení, které vyjadřuje to, co pro naše zákazníky děláme - Chytrý nábor.

Kontaktujte nás ještě dnes a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz