Konec iluzím. Zničí automatizace pracovní místa?

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Pomůžeme vám najít zaměstnance

Nezáleží koho hledáte. Uděláme úžasnou náborovou kampaň i pro vaši firmu.  Kontaktujte nás

Zpráva, kterou zveřejnil Aspen Institute se hodně liší od zářivé budoucnosti, kterou slibují neziskové organizace a korporátní think-tanky. Ti většinou věří, že současný technologický vývoj vytvoří stejně - a možná ještě více - pracovních míst, než jich zničí.

Jenže spoluautor zprávy Alastair Fitzpayne vidí situaci úplně jinak:

  • Podle něj nikdo neví kolik pracovních míst bude vytvořeno, kde to bude a už vůbec ne jaké bude jejich finanční ohodnocení.
  • To jsou důležité otázky, protože většina studií podceňuje možnost, že by automatizace mohla mít negativní důsledky pro mnoho lidí během delší časové periody.
  • Například lidé, kteří přišli o práci při vlně propouštění na počátku osmdesátých let v Americe, vydělávali ještě o 20 let později v průměru o 15%-20% méně.
  • A jednotlivci, které v posledních 40 letech postihla automatizace ve výrobě, nezískali stejnou práci za stejnou odměnu. A pokud práci našli, měli nižší plat i benefity.

To nejsou příliš povzbudivé vyhlídky nejen pro zaměstnance, ale i pro zaměstnavatele.

Ani jedna strana se nemůže dopředu připravit na situaci, která nastane v blízké budoucnosti. A která zcela jistě vyvolá odpověď místních a nadnárodních vlád, které budou muset nepříznivý stav nějak řešit. Otázkou zůstává jak rychle a hlavně jak efektivně.

K diskuzi je také, zda-li se mají jednotlivci spoléhat na řešení, které jim nabídnou zaměstnavatelé nebo úřady. Nebo jestli by pro ně nebylo výhodnější začít s přípravou (a rekvalifikací) sami a to co nejdříve. Určitě se nemohou všichni stát programátory nebo datovými analytiky. Stejně jako nemohou (anebo nechtějí) pracovat všichni ve službách, i když je tam pracovníků velký nedostatek.

Celou zprávu si můžete stáhnout zde.

Hej, už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Ano, někdo tomu říká i Employer Branding. My ale dáváme přednost jednoduchému označení, které vyjadřuje to, co pro naše zákazníky děláme - Chytrý nábor.

Kontaktujte nás ještě dnes a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz