Moderní personalista a umělá inteligence

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Nový fenomén v automatizaci náboru.

Moderní náborář nemá v současné době snadnou práci. V dnešním dynamickém prostředí musí často zápolit s mnoha úkoly najednou. Musí se vyrovnat se složitostmi vysoce konkurenčního trhu a analyzovat velké objemy dat při hledání těch nejlepších talentů. Jako v každém podnikatelském sektoru, i zde mohou technologie zcela změnit pravidla hry. V automatizaci náborových procesů se nyní začíná objevovat nový fenomén – chatbot.

Co je to chatbot?

Je jednou z forem umělé komunikační inteligence. Zjednodušeně řečeno, chatbot je nástroj nebo program, používaný k automatizaci konverzací s lidmi na základě předem nastavených pravidel a algoritmů. Pomocí chatbotů lze nejenom hodnotit data předkládaná žadateli o zaměstnání. Pomohou také snadno hodnotit spokojenost zaměstnanců, využívají se pro řízení kariérních postupů, koučování a školení personálu.

Chatboty mohou současně pracovat s mnoha kandidáty najednou, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, čímž výrazně snižují časové nároky na výběrová řízení a šetří tak nejen čas, ale i peníze.

Zkušenosti kandidátů

Kandidáti si při zasílání online žádostí často stěžují na nedostatečnou zpětnou vazbu a dlouhé čekání v nejistotě, což může vést k negativnímu vnímání dané společnosti. Díky integraci umělé inteligence může být posuzováno více zájemců najednou, chatbot navíc provede počáteční screeningové procesy v mnohem kratším časovém úseku. To je samozřejmě velký benefit pro kandidáta, kterému je tak případně umožněno hledat jiné příležitosti, pro něj vhodnější, bez dlouhého čekání na výsledek řízení.

Budoucnost

O vlivu umělé inteligence na transformaci v HR segmentu není pochyb. Ať už najímáte stovky kandidátů, přispíváte k silné a konzistentní značce zaměstnavatele nebo udržujete spokojenost současných zaměstnanců, může to být ten nejlepší přítel současného HR.

Postupem času převezmou chatboty širokou škálu opakujících se rutinních úkolů a personalisté se budou moci soustředit především na „lidskou“ stránku náboru – vytváření skutečných vztahů a výběr skvěle padnoucích pracovních pozic pro kandidáty. Nábor, získávání a řízení talentů a hledání budoucích vedoucích pracovníků tak bude nadále obohacující a navíc plně revitalizovanou cestou k úspěšnému chodu společnosti.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.