Náborový marketing: Z módního výstřelku se stala nutnost

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Pomůžeme vám najít zaměstnance

Nezáleží koho hledáte. Uděláme úžasnou náborovou kampaň i pro vaši firmu.  Kontaktujte nás

Jak firmy všech velikostí získávají ty nejlepší talenty ještě předtím, než si kandidáti vůbec uvědomí, že hledají novou práci.

Náborový marketing (také HR Marketing) se během posledních let proměnil z "nice to have" aktivity na rozhodné "must have" a stal se tak jednou ze základních činností HR oddělení.

Mnoho studií opakovaně potvrzuje, že získávání těch nejlepších talentů začíná dávno předtím, než si tito uchazeči vůbec uvědomí, že chtějí změnit práci.

Ve zvýšené míře proto firmy používají strategie z klasického marketingu, aby se dostali do povědomí cílové skupiny potenciálních uchazečů a dali jim vědět o sobě a pracovních příležitostech.

Z toho vyplývá i posun k více strategickému, proaktivnímu náboru, kde nezanedbatelnou roli hrají technologie. Ty mají za úkol zjednodušit a zefektivnit celý náborový proces.

Co patří do Náborového marketingu?

Tyto aktivity zahrnují např.:

  • online marketing
  • marketing na sociálních sítích
  • email marketing
  • kariérní stránky
  • obsahový marketing
  • doporučení zaměstnanců
  • budování značky zaměstnavatele
  • pracovní veletrhy
  • budování vztahů s uchazeči
  • a další činnosti

Pod koho Náborový marketing spadá?

I když se na náborovém marketingu často podílí marketingové oddělení společnosti, hlavní aktivita vychází z oddělení lidských zdrojů, které by mělo mít připravenou strategii pro celý náborový proces. Z důvodu velkého pracovního vytížení HR, jsou proto v praxi využívány externí specializované firmy, jako např. Chytrý nábor. Ať už se jedná o jednorázové akce nebo dlouhodobou spolupráci. Takové firmy realizují celou kampaň "na klíč". Lidské zdroje potom "jen" návrh kampaně opřipomínkují a odsouhlasí konečnou podobu.

Jaká jsou očekávání uchazečů?

V některých ohledech stále stejná jako v minulosti. Očekávají rychlou reakci od zaměstnavatelů. Velmi si cení i zamítavého stanoviska, důležitá je proto jakákoliv odezva. Také očekávají co nejvíce informací o náplni práce, pracovním prostředí a nabízeném platu.

Velkou změnou oproti minulosti je dostupnost informací o budoucím zaměstnavateli a o lidech, kteří ve firmě pracují. Jestliže si dříve firmy "proklepli" uchazeče, dnes se tyto možnosti v podstatě vyrovnali a stále více uchazečů se snaží o firmě něco dozvědět, ještě před úvodním pohovorem. Z tohoto pohledu je teď prostředí rozhodně demokratičtější.

Proč se ve firmě zabývat Náborovým marketingem?

Stejně jako má každá úspěšná firma obchodní a marketingové oddělení, které má za úkol oslovit a zaujmout zákazníky; tak každá taková firma potřebuje náborový marketing, který osloví a zaujme uchazeče. A stejně jako v případě obchodu a marketingu, které někdy potřebují delší časové období; tak i náborový marketing potřebuje delší čas. Vždy samozřejmě záleží na tom, jaké pozice firma obsahuje, v jaké lokalitě a také jaká je situace na pracovním trhu.

Hej, už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Ano, někdo tomu říká i Employer Branding. My ale dáváme přednost jednoduchému označení, které vyjadřuje to, co pro naše zákazníky děláme - Chytrý nábor.

Kontaktujte nás ještě dnes a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz