Nejšílenější názvy pozic. Děláte stejné chyby?

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

Po roce 2000 se začaly objevovat start-upy, které se potřebovaly odlišit od stávající konkurence a také přetáhnout zaměstnance.

Penězi vždy soutěžit nemohly a tak zkusily potenciálním uchazečům nabídnout emocionální apely, vyšší poslání a kreativní názvy pozic. V některých případech dosáhla kreativita takových rozměrů, že jste podle názvu nepoznali, co je vlastní náplní práce.

Bohužel, mnoho recruiterů má dodnes pocit, že cool název pozice zlepší výsledky náboru. Naše zkušenosti a data z kampaní tuto hypotézu nikdy nepotvrdily, takže se držíme staré, dobré praxe, kterou popsal už marketingový guru David Ogilvy:

"Pokud se snažíte přesvědčit lidi, aby něco udělali, měli byste používat jazyk, který používají každý den."

Praxe kreativních názvů není jen dominantou v ČR, ale rozmohla se celosvětově. Přinášíme pár nejabsurdnějších pojmenování pozic podle cbinsights:

Inovační evangelista (Innovation Evangelist)

Co má člověk na takové pozici na starosti? Údajně uvolňuje kreativitu lidí a posiluje jejich inovační schopnosti. Docela by nás zajímalo jak to přesně dělá.

Alchymista snů (Dream Alchemist)

Většina firem tuto pozici označuje jako Creative Director případně Vedoucí oddělení marketingu. Ale různých typů "alchymistů" se údajně ve firmách vyskytuje více.

Správce víkendového štěstí (Weekend Happiness Concierge)

Ano, tenhle název zní lépe než standardní zákaznická podpora. Jediný problém je, že z názvu není jasné, co to vlastně je.

Inženýr štěstí (Happiness Engineer)

Zase zákaznická podpora. Jasně, cílem podpory je přece zákazníka učinit šťastným.

SVG úžasňák (SVG Badass)

Zde je anglické slůvko "badass" trošku na hraně, ale žijeme v době, kdy je možné vše. SVG je grafický formát, takže by stačilo do názvu pozice napsat hledáme grafika.

Bezpečností princezna (Security Princess)

Toto pojmenování údajně vynalezla zaměstnankyně Googlu, když jí přišla její vizitka s nápisem inženýr informační bezpečnosti příliš nudná. A co by měli mít na vizitkách její kolegové? Možná bezpečnostní princ.

Software Ninjaneer

Tohle je evoluce ninjy, protože programování je prý "tajemné a starobylé umění". Vida, a my jsme si mysleli, že pozice programátora vznikla teprve nedávno, v novověku.

Digitální prorok (Digital Prophet)

Online markeťák možná zní ordinérně, ale jasně říká co je náplní práce. Že by se opravdu někdo považoval za proroka? Co to asi vypovídá o duševním stavu takového člověka?


Výše uvedené příklady by pro vás měly být výstražnou připomínkou, že takhle byste se do HR Marketingu pouštět neměli. Pokud chcete náborové kampaně, které mají výsledky, rádi vám s nimi pomůžeme, stejně jako jsme pomohli i ostatním úžasným zaměstnavatelům.

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© 2014 – 2019 Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz