Uchazeči odmítají práci, když se jim pracoviště nelíbí

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

Zastaralá výzdoba, nedostatek přirozeného světla, špinavé nebo nehygienické prostředí, rozbitý nábytek a obtížná dostupnost - nejen to uchazeče odrazuje.

Ošklivé kanceláře odrazují

Podle průzkumu provedeného v Británii, by více než polovina (53%) uchazečů práci odmítla, pokud by se jim nelíbila kancelář nebo pracovní prostředí firmy.

Z britského průzkumu mezi více než tisícem zaměstnanců pracujících na plný nebo částečný úvazek vyplývá, že zastaralá výzdoba by odstrašila 41% uchazečů o zaměstnání, zatímco nedostatek přirozeného světla by jich odradil 38%.

Špína také

Třetina z nich (32%) by znovu zvážila nástup do nového zaměstnání, kdyby se domnívala, že kancelář je špinavá nebo nehygienická, a stejný počet by považoval rozbitý kancelářský nábytek za důvod proč novou práci odmítnout.

Lokalita je nejdůležitější

Nicméně nejdůležitějším faktorem, pokud jde o pracovní prostředí nového zaměstnání, bylo umístění. Polovina (50%) respondentů uvedla, že by je odradilo pracoviště, které by bylo vzdálené od dopravního spojení, možností stravování a dalšího vybavení.

Duševní i fyzické zdraví

Oliver Heath, konzultant pro design v souladu s biofilií, prohlásil, že výsledky ho v nejmenším nepřekvapily. "Studie ukazují, že lidé rádi pracují tam, kde je přirozené světlo, interiérové rostliny a výhledy na vodu, zeleň nebo stromy," řekl. "Přímé propojení s přírodou může být prospěšné jak pro duševní, tak pro fyzické zdraví. Například dřevěné stěny na pracovišti pomáhají snížit tepovou frekvenci.”

Investice do pracovního prostoru

Heath připomněl, že někteří zaměstnavatelé přehlížejí výhody dobře navrženého pracovního prostoru. "Můžete se rozhodnout, že do něho nebudete investovat, ale pak nebudete mít výhodu snížené míry fluktuace a lepší produktivity," řekl. "Navíc vaši nejlepší lidé mohou odejít k těm vašim konkurentům, kteří investují do svých pracovních prostor.”

Zapůsobit na uchazeče

Podle výzkumů by podniky měly při snaze přilákat kandidáty věnovat pozornost mnohem více věcem než jen platům a výhodám.

"Zaměstnavatelé, kteří chtějí přilákat ty nejtalentovanější zaměstnance ve svém oboru, by to měli mít na paměti, když si zvou kandidáty na pohovor," řekl Mark Kelly, expert na pracovní prostředí. "Není snadné změnit umístění kanceláře. Mohou však zajistit, že na místě bude možnost občerstvení a prostory pro trávení polední pauzy nebo dokonce zorganizovat spolujízdu či zajistit dopravu zaměstnaneckým autobusem.

Mohou začít také tím, že dohlédnou na to, aby byl prostor vždy čistý a uklizený, nábytek byl v dobrém stavu a výzdoba působila svěže a moderně."

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz